![]() |
Smalsporede industribanelokomotiver |
|
Post Reply ![]() |
Author | |
Anders ![]() Senior Member ![]() Joined: 25 December 2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 228 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 11 August 2007 at 19:19 |
Flere Grimstrup troljer i HVB end først antaget Ved mit besøg i HVB fandt jeg ikke mindre end 3 Dambrugstroljer Trolje nummer 1 Den første trolje antageligt af Grimstrup fabrikat var en fodervogn med tank med påskriften "Bach P. Forel". Troljen er forsynet med en nyere Honda 9 hk benzin motor med den karakteristiske hydrauliske kraftoverføring.
Hedelands Veteranbane 9. august 2007. AKH Trolje nummer 2 Den anden trolje var ligeledes en Grimstrup men med som ladvogn. Motoren var en Honda 5 hk benzin af ældre dato med hydraulisk kraftoverføring. Her sås ingen bomærke på troljen.
Hedelands Veteranbane 9. august 2007. AKH
Trolje nummer 3 Den sidste trolje var henslængt ved kulgården uden skinner under hjulene. Troljen vare ligesom de andre en Grimstrup trolje denne havde heller ikke bomærke og ej heller motor. Kraftoverføringen var tilsvarende de andre hydraulisk.
Hedelands Veteranbane 9. august 2007. AKH
Jeg troede kun der var kommet en trolje til Hedelands se link som må være trolje som jeg har nummeret 2 i dette indlæg. Hvad er de to andre troljer for nogle? Edited by Anders - 28 October 2007 at 02:33 |
|
Venlig hilsen
Anders |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |