![]() |
Smalsporede industribanelokomotiver |
Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm |
Post Reply ![]() |
Author | |
Anders ![]() Senior Member ![]() Joined: 25 December 2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 228 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 21 July 2011 at 16:13 |
Hej Alle
Jeg vil dele mine sparsomme solskinsfotos fra denne sommer med Jer. Jeg besøgte Sporvejsmuseet i går tirsdag og her er lidt af hvad jeg så.
Skønt museum i øvrigt. Meget levende med mange sporvogne i drift og hele tiden vekslede anvendelsen af vogne. Super fedt.
Vogn KS 22 bygget 1900 holder klar til en tur til skoven
Vogn KS 22 og vogn HTM 824 fra Haag på sporvogsbanegården (eller hvad det nu hedder i sporvognssprog). Alle klar til en tur i skoven.
Så er KS 22 på vej rundt i vendesløjfen ude i skoven. Et hyggeligt ated at nyde kaffen og se sporvogne i drift.
Linie 9 med voggn KS 437 bygget 1918 netop ankommet fra sløjfen oppe på museet og klar til endnu en tur.
Prøve vogn Linie 2. Düsseldorfer vognen RBG 2412 fra 1957 som den så ud da den gæstede København som prøvevogn. Vogntypener af Tysk oprindelse. En dansk udgave af denne vogn er under restaurering inde i værkstedet. En total genopbygning efter adskillige år i Egypten. Ved siden af holder KS 575 fra 1938.
Gør museet et besøg. Helt sikkert et dejligt ated med an masse action. God tur.
Edited by admin - 06 August 2022 at 22:05 |
|
Venlig hilsen
Anders |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |