![]() |
Smalsporede industribanelokomotiver |
Vi snupper lige en ny konkurreance |
Post Reply ![]() |
Author | |
Anders ![]() Senior Member ![]() Joined: 25 December 2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 228 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 15 February 2011 at 10:06 |
Tillykke BigRas Du har jo fuldstændigt ret Du har vundet konkurrencen og dermed også æren Angående litreringen så er tallet 9 spejlvendt!!! man kan ane det på det orangfe stykke metal. Gad vide hvorfor? Edited by Anders - 15 February 2011 at 10:19 |
|
Venlig hilsen
Anders |
|
![]() |
|
BigRas ![]() Newbie ![]() ![]() Joined: 07 September 2010 Location: Denmark Status: Offline Points: 1 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har selv set lokummet som står ved Stenvad mosebrugs museum, på Djursland. Ja, det er en i danmark formentlig bygget smalspors traktor. Dens nuværende sporvidde er 600 mm. den står ca. 500 meter fra museet, ved udkørslen mod Fuglsø Mose. Et lignende eksemplar findes vist nok på museet. Har for mange herrrens år siden set et lignende lok. ude i Fuglsø Mose. Jeg tror allerede at dette lok. stod på den bare jord bag remisen i mosen - ude af stand til at køre for ejen kraft. Hvad motor der har siddet på, er mig uvist. men det har formentlig været en benzin-motor. formentlig af fabrikat Ford - dette mærke har været flittit brugt. Så konklusionen fra mig er at.: Det er et tidligere lokomotiv med brændselsmotor. Det har sidst været anvendt i og ved Fuglsø Mose, på Djursland - blir nu anvendt som reservedels-afhender til de driftklare af samme sl*gs på Mosebrugs Museet i Stenvad. Og den nuværende Sporvidde er 600 mm.
Mvh. BigRas |
|
Rasmus B.Jensen
|
|
![]() |
|
Anders ![]() Senior Member ![]() Joined: 25 December 2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 228 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad ser vi på dette billede?
Hjulaksel og tipvognsunderdel er ikke omfattet af konkurrencen
Hint: Under litreringen har man forkastet det arabiske talsystem
Hvad har dette jern været brugt til?
Hvor har det været anvendt?
Gerne sporvidde?
God gætte lyst
Edited by admin - 06 August 2022 at 21:18 |
|
Venlig hilsen
Anders |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |